wtorek, 29 września 2015

O mnie


Była sobie cisza i był spokój, był czas na wszystko i wszystko na czas ... Właśnie, było ... Teraz jest tak:
- Maaaamo!
- Mamo, dlaczego ...
- Mamo, a co to jest ...
- Mamo, a kupisz mi ...
- Mamo, ja chce też ...
- Mamo, ja chce braciszka...
- Mamo, gloda jestem ...
- Mamo, siku!
- Mamo, kocham Ciebie.
- Mamo, tęskniłam za Tobą.
- Mamo, przytul mnie.
- Mamo, pięknie pachniesz.
- Mamo, dziękuję.
- Mamo, pomogę Ci.
- Mamo, kupię Ci.
- Mamo, dla Ciebie ...
- Mamo, usmiechnij się ...
Cisza i spokoj tylko w nocy (chociaż czasami nawet w nocy nie). Czasu brakuje na wszystko i rzadko wszystko bywa na czas. W domu króluje gromki śmiech, głośny śpiew, niekiedy płacz i różne odgłosy wydawane przez zabawki. Po mieszkaniu biega mała główka pełna pomysłów. Czasem siadam i zastanawiam się, jak to jest możliwe, że w tak małej głowie, jest taki ogrom kreatywności i pomysłowości. Nieraz przyłapałam się na tym, jak przez kilka godzin siedzę i obserwuję moje dziecko w codziennych zabawach. Dzieci to jednak fascynujące stworzenia. W każdym kącie jakiś wytwór wykonany małymi rączkami, a to domek słonika zrobiony z poduszki, a to budyń z klocków domino, a to bal urodzinowy z udziałem wszystkich zabawek, a to szpital dla laleczek, znikająca hulajnoga (zwana ogaleną), ogród warzywny z piłeczek, dżem truskawkowy na ścianie udajacy króliczka, itd. Buzia nie zamyka się od rana do wieczora, potok słów zamienia się w cudowne baśnie i opowieści o przeżytych przygodach, marzeniach. Każdego dnia pada milion pytań, o których my dorośli nie pomyślelibyśmy, że można je zadać. Ta naturalna ciekawość świata dzieci sprawia, że człowiek zaczyna się zastanawiać nad pewnymi sprawami.
I kiedy patrzę na moją córkę, jak zasypia i się budzi, to myślę, że dobrze mi jest. Nie brakuje mi ani ciszy, ani spokoju, ani tego czasu, kiedy człowiek bezczynnie leżał na kanapie i bezmyślnie gapił się w telewizor. I choć przybywa obowiązków, to też więcej się chce, dla Niej własnie. Wiele się dzieje, oj wiele ..., ale tak jest dobrze, tak ma być i oby było więcej i dłużej. 
Emotikon wink

Taka refleksja mnie naszła na koniec dnia 

1 komentarz:

  1. Kartka z prosiaczkiem piękna :) Tak to już z nami mamami jest ,że jesteśmy nimi przez 24 h i do do końca swojego życia ale uśmiech ,szczęście i radość w oczach najpierw dziecka ,potem dorosłego już człowieka wynagradza WSZYSTKO !!! Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za pozostawione słowo :)