wtorek, 28 maja 2013

Co na obiad?

   Ostatnio mój mąż stwierdził, że moja kuchnia stała się nudna. Niestety muszę przyznać mu rację. Poszłam na łatwiznę w tej dziedzinie. Aby przełamać kuchenna monotonię, pobuszowałam w internecie w poszukiwaniu inspiracji. Przeczytałam wiele przepisów na pieczonego kurczaka i dwa przypadły mi do gustu. Ostatecznie wybrałam jeden i ruszyłam do dzieła. Nie zapisałam sobie składników marynaty, myślałam, że zapamiętam. 
   Marynata gotowa - chyba, więc ponownie włączyłam internet, by przekonać się, że o niczym nie zapomniałam. Jak się okazało, pomieszały mi się dwa przepisy, które spodobały mi się najbardziej i z dwóch marynat wyszła jedna. Ale za to pyszna! Przepis zapisałam w swoim przepiśniku, żeby w przyszłości móc wykorzystać, go jeszcze nie raz :) 
   Mąż kurczakiem w marynacie zachwycony, a i ja byłam z siebie dumna, że nie zepsułam... :)
   Jeśli ktoś lubi intensywne słodko-kwaśne i ostre smaki, to polecam z całego serca :)


     Przepis dla zainteresowanych

Kurczak w marynacie musztardowej

- około 1,5 kg udek, skrzydełek lub innych części kurczaka
- 4 łyżki musztardy rosyjskiej
- 3 łyżki musztardy francuskiej
- 125 ml (około pół szklanki) płynnego miodu
- 4 łyżki octu winnego
- łyżeczka papryki słodkiej
- łyżeczka papryki ostrej
- 4-5 łyżek oliwy lub oleju
- szczypta soli i pieprzu

Kurczaka nacinamy, składniki marynaty łączymy ze sobą. Wkładamy mięso do miski i polewamy marynatą, ale tak aby 1/3 sosu została, ponieważ przyda się podczas pieczenia. Następnie mieszamy, aby kurczak był dokładnie pokryty marynatą i wstawiamy do lodówki na około 1 godzinę. Po tym czasie wykładamy kurczaka na blaszce i polewamy sosem, w którym się marynował. Mięso pieczemy w piekarniku w 200 stopniach. Kiedy kurczak się zarumieni, przewracamy go i polewamy pozostałą częścią (pozostawiona 1/3) marynaty i pieczemy do zrumienienia. 


Tak sobie myślę, że marynata nadaje się też do karkówki i na grilla :)

Życzę wszystkim smacznego :)




2 komentarze:

Serdecznie dziękuję za pozostawione słowo :)